22 Nisan 2020 Çarşamba

EN SEVDİKLERİM (Meydan Okuma 6. Gün)

Meydan okumanın altıncı günündeyiz. Bir gün rötarlı da olsa yazmaya çalışacağım. Bugünün daha doğrusu dünün sorusu ise şu:

"Son günlerde sana ilham veren ne okudun, izledin, gördün ya da dinledin?"

Henüz bitirmediğim ancak çok sevdiğim bir dizi keşfettim. Adı "Anne with an E".  Aslında diziye muhteşem bir görsel şölen sunması ve dönem dizisi olması nedeniyle başlamıştım ancak izledikçe hikayenin bir yerden tanıdık geldiğini fark ettim. "Yeşilin Kızı Anne" isimli bir romandan uyarlamaymış. Bu isimde bir roman okumamıştım ama biraz araştırınca bu romanın bir zamanlar "Yuvasız Çocuk" adıyla bir çocuk kitabı olarak basıldığını ve bilinmeyen bir zamanda okuduğumu anımsadım.

Dizide yetim bir kız olan Anne, hayata iyimser bakışı, kitaplardan fırlamışçasına kurduğu edebi cümleleri, nahif ve romantik karakteriyle gönlümde taht kurmayı başardı. Hayatın tüm zorluklarına rağmen her zaman bir umut ışığı barındırdığını, hayal gücünün ve kitapların insanın en yakın dostu olabileceğini içimi ısıtan bir üslupla anlatışı beni mest etti diyebilirim.

Bu dizinin Youtube'de bir de çizgi film versiyonu var, hem de bütün bölümleri. Çizgi dizi izlemek isteyenler için güzel bir alternatif olabilir.


Çok sevdiğim bir dostum bahsetmişti Şükrü Erbaş'tan. Okuduğum ilk şiir kitabı bu ancak son olmayacak belli ki... Uzun zamandır gerçekten bu kadar güzel mısralara denk gelmemiştim. Çoğu kez duygulandım. Altını çizdiğim çok fazla dize oldu. Sanki siz susuyormuşsunuz da biri sizin yerinize konuşmuş, hatta yetmemiş o düşünceleri şiir olarak resmetmiş gibi bir his...Çok sevdim.

"Gizemli bir suskunluğun
Dargın diliyim.
Kan gülleri büyütürüm
Sabır saksılarında.
Ben hep kendini yiyen
Bir garip deliyim."


"Sürekli bir gerginliği yaşıyoruz hepimiz
Bütün umutlarımız acılara ayarlı
Taşkın sularımızda baskı bentleri
Bir çsğlayan sesine dönmüyor sevincimiz
Dönüp dönüp sürekli kendimizi yıkıyoruz."

Son olarak bugünlerde geleceğe dair umut besleyebilelim ve psikolojimizi sağlam tutabilelim diye çokça dinlenmesi gereken bir küçük şarkı da bırakayım buraya. Hepimize ilham versin.




2 yorum:

  1. Sen de izledin demek, izlemeyen bir ben mi kalacağım :)
    Şükrü Erbaş, ah...
    "...sen bir basma entarisin ki gittiğin her yer eteklerinde çiçekleniyor" Bu da benden olsun sana, en sevdiklerimden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynep,

      Herkes izlemiş mi? Biliyor musun dizi boyunca aklıma sen geldin. Tam senin ruhuna uygun bir dizi.

      Çok güzel bir alıntıymış 😊

      Sil

MACERANIN SONU

Bugün meydan okumanın son günüydü. Birkaç gün fire versem de tamamlayabildiğim için mutluyum. Sanal alem koca bir ok...