15 Nisan 2020 Çarşamba

MERHABA (Meydan Okuma 1.Gün)

Merhaba!
Sevgili  Ezgi bloglar arasında bir meydan okuma başlatmış. Nisan ayının sonuna dek kendisinin hazırlamış olduğu soruları cevaplayacağız. Böylece yüz yüze muhabbet edememenin telafisini bu yolla yapmış olacağız. Ben de bu meydan okumanın blog hayatına geçiş için iyi bir fikir olacağını düşündüm ve yazmaya karar verdim. 

İlk günün sorusuyla başlayalım.

"Karantina döneminden önce neredeydin, nasıl bir yaşam şeklin vardı, şimdi neredesin ne yapıyorsun, günlerini nasıl geçiriyorsun, neler değişti hayatında bu süreçte?"

Karantina döneminden önce İstanbul'daydım, İstanbul'un merkezi yerlerine epeyce uzak bir köşesinde öğretmenlik yapıyordum. Okula çok yakın, küçücük bir evim vardı, tek başıma orada yaşıyordum. 

Şimdi ise ailemin yanındayım. Bu zorunlu aranın on beş gün süreceğini düşünüp apar topar yola çıkmıştım. Arkamda öğrencilerim, kitaplarım, planlarım kaldı. Ah bir de öksüz evim... Aslında kapıdan çıkarken bir daha dönmeme ihtimalimizi de göz önünde bulundurarak vedalaşmak gerekiyor herkesle, her şeyle. Bakalım ne zaman görüşeceğiz bir daha...

Şu sıralar evdeyim. Kitap okuyorum, film izliyorum. Öğrencilerime ödev hazırlıyorum.Çoğu kez şikayet etsem de onları çok özlüyorum. Hatta çoğu kez onların da beni özlediğini duyma isteği içimi kaplıyor.  Keşke diyorum, keşke ödev dışında bir şey sorsalar, söyleseler. "Öğretmenim nasılsınız, sizi özledik." gibi...  İnsanın yaşı kaç olursa olsun sevgiye olan gereksinimi hiç bitmiyor.

Herkes gibi ben de çok gerginim. Bu süreç ne zaman ve nasıl bitecek, bitecek mi, bittiğinde elimizden kayıp giden kaç can olacak, o canlar kimler olacak? Korkuyorum. Belirsizlik her insanı korkutur. Elimizden sadece dua etmek geliyor. Bir de tefekkür etmek, bu durumdan çıkarılacak dersleri düşünmek. Ben bundan sonra bir çiçeğe, denize, gökyüzüne şükrederek, nefes almanın kıymetini bilerek bakmaya çalışacağım.





14 yorum:

  1. Meydan okuma ile blog mahallemize gelmişsin, hoş geldin 🎈
    Bu yüzden seviyorum yaptığımız meydan okumaları, yeni arkadaşlara merhaba deme şansımız oluyor ve bazıları da bu sayede blog yazmaya başlıyor😊

    Şu zamanın öğretmenleri biraz öğrenci konusunda şanssız gibi, öğrenciler biraz ruhsuz mu ne?
    Yine de öğretmenlik en değerli meslek🎈
    Burada da bir çok öğretmen var, zamanla hepsini görmüş olursun zaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynep,

      Hoş buldum :)

      Öğrenciler maalesef ruhsuz, içinde ruh bulunanları keşfetmek de bizim görevimiz ama bazen bu keşif zorlu olabiliyor.


      Sil
  2. Sen de benim gibi yenisin blog mahallesinde sevgili meslektaşım☘️ Ben de bir an önce çocuklarımıza kavuşmayı diliyorum 🤲🏻

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merve,
      Ah, evet, yeniyiz. Sen de hoş geldin :)

      Amin. İnşallah artık bu zor süreç biter.

      Sil
  3. Hoş geldin meydan okumaya. Bu sayede tanıştığımıza memnun oldum..
    Kıymet bilmek, daha çok şükretmek benimde daha çok yapmaya çalıştıklarım oldu bu süreçte...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ezgi,

      Merhaba :)
      Hoş buldum :) Bu meydan okumayı başlattığın ve birçok kişiyi de aynı çatı altında buluşturduğun için teşekkür ederim.

      Şükretmemeyi hiçbir zaman unutmamamız gerekiyor galiba. Böyle olaylar olmadan da hatırlasak keşke...

      Sil
  4. Sevilmek... Hele ki gönüllerine dokunduğunuz öğrencileriniz tarafından. Bence onlar da sizi özlemiştir, hem de çok. Ama söyleyemiyorlardır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşenur,

      Merhaba :)

      Söylemiyorlardır değil mi, öyle düşünelim :)

      Sil
  5. İnşallah zorlu süreç bir an evvel biter de herkes eski düzenine geri döner.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyda'nın Kitaplığı,

      Merhaba :)

      İnşallah, en büyük temennimiz o.

      Sil
  6. Yazının şu cümlelerinden çok etkilendim: 'Keşke diyorum, keşke ödev dışında bir şey sorsalar, söyleseler. "Öğretmenim nasılsınız, sizi özledik.' gibi... " Seni ayrı tutarak söylüyorum, aslında öğretmenler de bunu pek yapmıyor, yani insani iletişim kurmaktan bahsediyorum. Bir de okulöncesinden üniversiteye kadar geniş bir bakış açısıyla ele alıyorum. Biliyor musun bir öğretmenimi sırf bana "Nasılsın?" diye sorduğu için hatırlıyorum ve özlüyorum... Bak yine özledim... Neşeli ve sağlıklı sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  7. Mutlu Anlar Koleksiyoncusu,

    Merhaba :)

    Haklısınız, belki biz de yeterince insani iletişim kurmuyoruzdur ama yeni nesil öğretmenlerin bunun için çaba harcadığına emin olabilirsiniz. Özellikle kendi eğitim dönemlerimdeki öğretmenleri düşününce...Ama yeterli midir, bilemiyorum tabii. Ben kendi adıma sınırı tam olarak çizemediğim için problem yaşıyorum. Yeni nesil çocuklar da sınır ihlalinde usta oldukları için 🙂

    YanıtlaSil
  8. öncelikle hoşgeldin güzel öğretmenim blog mahallesine 🌼😊 seni biraz geç buldum af ola 😊🌼 Neyse geç olsun güç olmasın dimi ama 😊 Dilerim en kısa zamanda okuluna öğrencilerine evine sağlıkla kavuşursun inşallah 😊🌸 dostlarda dolaşırken buldum bir bakayım dedim iyi ki gelmişim güzel bir öğretmenin daha oldu 😊🌼 sevgiler yeniden hoşgeldin daha nice güzel paylaşımlara inşallah hep birlikte

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sessiz kaldım,

      Merhaba :)

      Ne kadar içtensiniz, teşekkür ederim, hoş buldum :)

      Sil

MACERANIN SONU

Bugün meydan okumanın son günüydü. Birkaç gün fire versem de tamamlayabildiğim için mutluyum. Sanal alem koca bir ok...