16 Nisan 2020 Perşembe

EN SEVDİĞİM KÖŞE (Meydan Okuma 2.Gün)


Meydan okumanın ikinci gününe geldik. Bugünün sorusu ise şu :

"Şu sıralar evde en sevdiğin köşen neresi? Orayı özel kılan nedir?"

Şu an evin salonunda yaşıyorum.Orada yatıyor, orada kalkıyor, zamanımın çoğunu evin en geniş odası olan bu odada geçiriyorum. Salonun önemini bilir misiniz?  Yeni nesil belki bilmiyordur ancak geleneksel ailelerde salon çok önemlidir. Orası misafirlere ayrılmıştır. Her daim temizdir, şıktır ve geniştir. Ev halkı genelde oraya girmez. Bizde de durum böyleydi. Ama ben "Hepimiz bu dünyada misafiriz, salon hepimizin hakkı." dedim, bir ihtilal düzenleyip odaya yerleştim. Mutluyum :)

Yattığım koltuğun önünde bir pencere var. Genelde orada oturuyorum. Öyle güzel bir manzarası yok, karşı apartmanın pencerelerini görüyor. Kafayı biraz çevirdiğimizde görüş açımıza küçük bir camii ve çok işlek olmayan bir yol da girebiliyor.

Bu pencereden çok bakındım. Özellikle geceleri benim can yoldaşım oldu.Gözyaşlarımı gördü, dertlerimi dinledi. Gecenin sessizliğinde sanki bir arkadaş gibi yanımda durdu. O yüzden çok severim. Bu yıl, uzun zaman sonra ilk kez sahurda da bu pencereden bakacağım. İçime bu kez  yalnız sahurların hüznü değil, birlikte olmanın neşesi yerleşecek.

10 yorum:

  1. Salona yerleşerek çok iyi yapmışsın, koca alan boş boş durmasın, salon da tek başına sıkılıyordur eminim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,

      Eşyaların da ruhu var bence, kesin sıkılıyordur :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Yüreğimin İklimi,

      Rahat ettiren bir tercih olmuş :)

      Sil
  3. Çoğu zaman geceleyin ben de dışarıya bakanlardanım. Daha çok gökyüzünü seyre koyulurum. Yıldızlar varsa yıldızlara bakarım. Bazen cümlelerimle gece bana, ben geceye yoldaş olurum.

    YanıtlaSil
  4. Birpembesever,

    En güzeli de o değil mi? Deniz yoksa gökyüzüne bakmalı. İkisi de bana sonsuz bir yaşamı, henüz kavuşmadığımız bir yeri hayal ettiriyor.

    YanıtlaSil
  5. O pencere bundan sonra hep gülmelerine şahit olsun, oradan bakarken hüzün değil de huzur geçsin gözlerinden.. Sonra dönüp baktığında da, acı veren anlarını yaşadığını unutmuş ol inşallah ❤️
    Aile evinde, kendi evin gibi düzen oturtman zor tabii, ama yine de evin en güzel köşesinde olmak iyi bir şey😊🎈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynep,

      Amin.

      Hepimiz güzel anıları anımsayalım.

      Sil
  6. bende salonda olanlardanım 😊🌼ama bizim ev küçük olduğu için annemle ikimiz yatıyoruz 🌼😊 keyfini çıkar sen🌼😊daha nice güzel penceler den bakarsın inşallah canım benim sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
  7. Sessiz kaldım,

    Salonu da sevmek lazım değil mi?

    İnşallah hepimiz güzel pencerelerden bakmayı başarırız.

    YanıtlaSil

MACERANIN SONU

Bugün meydan okumanın son günüydü. Birkaç gün fire versem de tamamlayabildiğim için mutluyum. Sanal alem koca bir ok...